Avustralya’daki Sydney Üniversitesi’nde görevli bilim insanları kalp krizi riskini azaltmak için yapılması gerekenleri kamuoyu ile paylaştı.
Yapılan araştırmada kalp sağlığını iyileştirmek ve kalp krizi riskini azaltmak için her gece ekstra 11 dakika uyumak, her gün ekstra 4.5 dakika tempolu yürüyüş yapmak ve her gün ekstra sebze tüketmek gerektiği ortaya çıktı.
Bu alışkanlıkların kalp krizi riskini yüzde 10 oranında azalttığı da belirtilirken bu tür ufak değişikliklerin daha sürdürülebilir olduğu da kaydedildi.
Araştırmada İngiltere’de yaşayan 53 binden fazla orta yaşlı yetişkinin verileri mercek altına alınırken 8 yıllık inceleme sürecinde 2034 büyük kalp sağlığı sorununun yaşandığı da belirtildi.
Araştırmayı yürüten Sydney Üniversitesi’nde görevli Dr. Nicholas Koemel, “Hayatımızın bazı alanlarında ufak değişiklikler yapmanın kalp ve damar sağlığına şaşırtıcı derecede çok büyük pozitif katkı sağladığını gördük” dedi.
Koemel, “İnsanların bu tür küçük değişiklikleri günlük rutine dahil etmenin önemini göz ardı etmemelerini istiyorum” dedi.
Araştırmanın sonuçları European Journal of Preventive Cardiology isimli dergide yayınlandı.
GÜNDEM
20 gün önceGÜNDEM
12 Ağustos 2026GÜNDEM
12 Ağustos 2026GÜNDEM
12 Ağustos 2026GÜNDEM
12 Ağustos 2026GÜNDEM
12 Ağustos 2026GÜNDEM
12 Ağustos 2026
1
Patates kızartmasında büyük tehlike
269 kez okundu
2
Kalp krizi riskini azaltmak için bunları yapın
233 kez okundu
3
Sağlık Bakanlığı’ndan Dental Travma Rehberi
222 kez okundu
4
Bu maddeler kilo vermeyi engelliyor
194 kez okundu
5
‘Sonsuz kimyasal’ alarmı: Bebek ölümlerinde riski artırıyor
192 kez okundu